Asepromazin (Acepromazine)

Hayvan Sahipleri İçin Bilgiler

Tanım: Sakinleştirici/Sakinleştirici (uykuya neden olur)

Anahtar Bilgiler

• Sedasyona (uyku hali) neden olur, ancak kaygı veya korkuyu azaltmaz.
  • Ağızdan verirken, en iyi etki için işlemden veya yolculuktan 45-60 dakika önce doz verin. Veterineriniz, ilacın hayvanınızı nasıl etkileyeceğini görmek için seyahatten birkaç gün önce bir deneme dozu önerebilir.
  • Sakinleştirici veya sakinleştirici etkiler (uyku hali) ve yan etkiler 24 saate kadar sürebilir. Hayvanınızın bu ilaca nasıl tepki verdiğini, ihtiyaç duymadan önce görmek en iyisidir.
  • Tedavi edilen hayvanı sessiz, rahat bir sıcaklık ve ortamda tutun.
  • Bu ilaç idrara pembemsi ila kırmızımsı-kahverengi bir renk verebilir; bu endişe edilecek bir durum değil.
  • Veteriner hekiminiz tarafından talimat verilmedikçe, hayvanınızı sakinleştirmek veya sakinleştirmek için bu ilaçla birlikte başka ilaçlar vermeyin.

Bu ilaç nasıl faydalıdır?

Köpekler, kediler, yaban gelinciği, küçük memeliler, atlar ve diğer bazı türlerde, acepromazin en yaygın olarak ameliyattan veya stresli prosedürlerden önce yatıştırmak için kullanılır. Sakinleştirici ve kusmayı önleyici etkileri nedeniyle (kusmayı azaltır), bazen taşıt tutması olan hayvanlarda seyahat öncesi kullanılır, ancak hava yolculuğu için rutin kullanımı genellikle tavsiye edilmez. FDA (ABD Gıda ve İlaç Dairesi) bu ilacı köpeklerde, kedilerde ve atlarda kullanım için onayladı. FDA, veteriner hekimlerin bu ilacı içeren ürünleri diğer hayvan türlerinde ve belirli durumlarda reçete etmesine ve kullanmasına izin verir. Siz ve veterineriniz bu ilacın neden en uygun seçim olduğunu tartışabilirsiniz.

Bu ilacın güvenli bir şekilde verilip verilemeyeceğini görmek için veterinerime ne söylemeliyim?

Bu ilacın hayvanınızda ne kadar iyi çalışacağını birçok şey etkileyebilir. Birlikte en iyi tedavi kararlarını verebilmeniz için aşağıdakileri veterinerinizle tartıştığınızdan emin olun.

• Diğer ilaçlar acepromazin ile etkileşime girebilir, bu nedenle hayvanınıza hangi ilaçları (vitaminler, takviyeler veya bitkisel tedaviler dahil) verdiğinizi, her birine verdiğiniz miktar ve süre de dahil olmak üzere veterinerinize ve eczacınıza söyleyin.
  • Hayvanınızın şu anda sahip olabileceği veya geçmişte sahip olabileceği herhangi bir durum veya hastalık hakkında veterinerinize bilgi verin.
  • Hayvanınız geçmişte aynı hastalık veya durum için tedavi gördüyse, veterinerinize tedaviyi ve ne kadar işe yarayıp yaramadığını söyleyin.
  • Hayvanınız hamileyse veya emziriyorsa, bu ilacı kullanmanın riskleri hakkında veterinerinizle konuşun.
  • Hayvanınızın geçmişte geliştirdiği ilaç yan etkilerini (alerjik reaksiyonlar, iştahsızlık, ishal, kaşıntı, saç dökülmesi dahil) veterinerinize ve eczacınıza söyleyin.

Bu ilacın işe yarayıp yaramadığını ne kadar sürede öğreneceğim ve bu ilacın etkileri ne kadar sürecek?

Bu ilaç, hayvanınızın 2 saat içinde daha iyi hissetmesine yardımcı olacaktır. Bu süreden sonra hayvanınızın klinik belirtileri düzelmelidir.

Bu ilacın etkileri kısa ömürlüdür, yani 24 saat içinde çalışmayı bırakacaktır, ancak hayvanınızın böbrek ve/veya karaciğer fonksiyonu azalmışsa faydaları uzayabilir.

Bu ilaç ne zaman kullanılmamalı veya çok dikkatli kullanılmamalıdır?

Hiçbir ilaç tüm hastalarda %100 güvenli değildir, ancak veterineriniz bu ilacı hayvanınızda kullanmakla ilgili özel endişelerinizi sizinle görüşecektir.

Bu ilaç aşağıdaki hastalarda KULLANILMAMALIDIR:

• Buna veya buna benzer ilaçlara alerjisi olanlar (klorpromazin gibi diğer fenotiyazin ilaçları).
  • Çok düşük tansiyon ile (şok).
  • Şiddetli kalp hastalığı olan.
  • Tetanozlu (çeneli).
  • Striknin veya organofosfatlı pestisitler ile zehirlidir.

Bu ilaç şu durumlarda DİKKATLİ KULLANILMALIDIR:

• Epilepsi veya diğer nöbet bozuklukları olan hayvanlar.
  • Karaciğer hastalığı olan, yaşlı veya sağlık veya beslenme açısından kötü durumda olan hayvanlar.
  • Aseprom azin olarak yüksek veya düşük sıcaklıklara maruz kalan hayvanlar, bir hayvanın vücut sıcaklığını düzenleme yeteneğini etkileyebilir; kullanımından genellikle kaçınılır.
  • Agresif veya öngörülemeyen köpekler. Bazı köpekler şiddetli tepki verebilir.
  • Boksörler (ve muhtemelen diğer kısa burunlu, Puglar, Pekingese ve Boston teriyerleri gibi düz yüzlü ırklar). Bu ırklarda Aceprom azin kullanımı tartışmalıdır.
  • Collie tipi köpek ırkları (örn., Collies, Avustralyalı çobanlar, Shetland çoban köpekleri [Shelties]), bu ilacın sedasyon etkilerine (uyuşukluk/uyku hali) karşı daha duyarlı olmalarına neden olabilecek bir genetik mutasyona sahip olabilir.
  • Dev cins köpekler ve tazılar (örn. Tazılar, Afganlar, Salukis) yatıştırıcı etkilere karşı daha duyarlı olabilir
  • Agresif veya öngörülemeyen atlar. Atlar yüksek seslerden ürkebilir.
  • Erkek atlar. Aceprom azine penisin zarar görmesiyle sonuçlanan penis sarkmasına (çıkıntısına) neden olabilir.

Hayvanınız bu koşullardan herhangi birine sahipse, veterinerinizle potansiyel riskler ve faydalar hakkında konuşun.

Bu ilacın yan etkileri nelerdir?
Genellikle ciddi olmayan yan etkiler şunlardır:

• Hafifçe yavaş nefes alma.
  • Özellikle arka bacaklarda dengesizlik veya uyumsuzluk.
  • Gözde düşüklük ve üçüncü göz kapağının göz köşesinde görünmesi.
  • İdrar pembemsi veya kırmızımsı kahverengi olabilir; bu endişe edilecek bir durum değil.
  • Nadiren, asepromazin, hayvanın (genellikle kedilerin) heyecanlandığı ve aşırı agresif hale geldiği beklenenden tam tersi tepki verebilir.
  • Erkek atlarda penil çıkıntı; penisin yaralanmadığından emin olun.
  • Yüksek sesler atları ürkütebilir.

Şiddetli olmadıkça, kötüleşmedikçe veya sorun olmaya devam etmedikçe, bu belirtilerden herhangi birini görürseniz genellikle endişelenmenize gerek yoktur. Bu olursa veterinerinize başvurun.

Ciddi olabilen veya ciddi bir soruna işaret eden yan etkiler:

• Nöbetler (konvülsiyonlar), seğirme, çökme, nefes almada zorluk, dudaklarda, dilde veya yüzde şişme, kurdeşen.

Bu belirtilerden herhangi birini görürseniz, derhal veterinerinize başvurun.

Hayvanım bu ilacı çok fazla alırsa (aşırı doz), ne yapmalıyım?

Küçük oral asepromazin doz aşımı genellikle ciddi değildir, ancak büyük doz aşımı endişeye neden olabilir. Doz aşımına tanık olursanız veya şüpheleniyorsanız, daha fazla tavsiye için veterinerinizle veya hayvan zehiri kontrol merkezinizle iletişime geçin.

Bu ilaç nasıl verilmelidir?

Bu ilacın işe yaraması için, tam olarak veterinerinizin reçete ettiği şekilde verin. İlacı doğru şekilde verdiğinizden emin olmak için her zaman reçete etiketini kontrol etmek iyi bir fikirdir.

• Yemekli veya yemeksiz verilebilir. Eğer hayvanınız ilacı boş mideyle aldıktan sonra kusarsa veya hastalanırsa, bir sonraki dozu yiyecek veya küçük bir muamele ile vermeyi deneyin. Kusma devam ederse, veterinerinize başvurun. Küçük hayvanlara ağızdan asepromazin (tablet) verirken ihtiyaçtan 45 dakika ila bir saat önce veriniz.
  • Hayvanınızın ilacı almasında zorluk çekiyorsanız, doz ayarlamaya yardımcı olacak ve ilaç süresinin stresini azaltacak ipuçları için veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.
  • Bu ilaç çeşitli sürelerde verilebilir. Veterinerinizin bu ilacı ne kadar süreyle vermeye devam etmenizi istediğini anladığınızdan emin olun. Tedavi tamamlanmadan önce reçeteli yeniden doldurma gerekebilir. Bu ilacı kesmeden önce, kullanımına devam etmek için önemli nedenler olabileceğinden, veterinerinizle konuşun.

Bu ilacın bir dozunu vermeyi unutursam ne yapmalıyım?

Asepromazin genellikle bir kez verilir, ancak tekrarlanacaksa ve bir dozu kaçırırsanız, hatırladığınızda verin, ancak dozları ikiye katlamayın. Bir doz verildikten sonra, başka bir doz vermeden önce veterinerinizin önerdiği süreyi bekleyin.

Bu ilacı nasıl saklamalıyım?

• Bu ilacı orijinal reçeteli şişede veya onaylanmış bir dozaj hatırlatıcı (yani hap hatırlatıcı) kabında oda sıcaklığında saklayın; güçlü ışıktan koruyun (doğrudan güneş ışığı veya bir ampulün yakınında).
  • Veteriner hekiminiz veya eczacınız hayvanınız için özel bir formül (bileşik) yaptıysa, ürünün saklama önerilerine ve son kullanma tarihine uyun.
  • Çocuklardan ve diğer hayvanlardan uzak tutunuz.

Bu ilacı kullanmak benim, ailem veya diğer hayvanlar için tehlikeli olabilir mi?

Alerjiniz olmadıkça bu ilacı kullanırken özel bir önlem alınması gerekmez. Herhangi bir ilacı kullandıktan sonra ellerinizi yıkayın.

Hepsini kullanmazsam bu ilacı nasıl atmalıyım?

• Bu ilacı tuvalete atmayın veya lavaboda yıkamayın. Bir topluluk uyuşturucu "geri alma" programı varsa, bu seçeneği kullanın. Geri alma programı yoksa, ilacı kahve telvesi veya kedi kumu ile karıştırın (çocuklar ve hayvanlar için istenmeyen ve çöpünüzü karıştırabilecek insanlar tarafından tanınmaz hale getirmek için), karışımı ağzı kapalı bir plastik torbaya koyun. dışarı sızdırmaktan ve çantayı normal çöple birlikte atmak.
  • Artan ilaçları ileride kullanmak üzere saklamayın veya kullanması için başkalarına vermeyin.

Bu ilaç için başka hangi bilgiler önemlidir?

Bu ilacın kullanımına bazı hayvan yarışmalarında izin verilmeyebilir. Bu ilaç verilirken hayvanınızı bir yarışmaya sokmadan önce kuralları ve düzenlemeleri kontrol edin. Rehberliği için yerel yarış otoritenizle iletişime geçin.
Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa, veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.

Bu bilgi sayfası, bu ilaç için mevcut tüm bilgileri içermemektedir ve FDA Veterinerlik Merkezi tarafından incelenmemiştir. Bu sayfa, sık sorulan soruları yanıtlamaya yardımcı olabilir, ancak tıbbi tavsiye yerine geçmez. Bu ilaç hakkında başka sorularınız varsa veya daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.

Veteriner Hekimlere Özel Bilgiler

Önemli Başlıklar

• Sakinleştirici olarak veya dengeli anestezik veya analjezik protokollerde kullanılır; erkek kedilerde üretral obstrüksiyonun ve atlarda laminitisin yardımcı tedavisi olarak da kullanılır.
  • Klinik dozajlar, ABD onaylı etikette listelenenlerden önemli ölçüde daha düşüktür.
  • Başlangıç ​​zamanı (15 dakika, tam etki için 30 dakikaya kadar) ve etki süresi (3 ila 4 saat, bazı hayvanlarda 6 ila 8 saate kadar)
Devamını görebilmek için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için lütfen tıklayınız.
İlaçlar (4)