Afoxolaner

Hayvan Sahipleri İçin Bilgiler

Bu bilgi sayfası, bu ilaç için mevcut tüm bilgileri içermez ve FDA Veterinerlik Merkezi tarafından incelenmemiştir. Bu sayfa, sık sorulan soruları yanıtlamaya yardımcı olabilir, ancak tıbbi tavsiye yerine geçmez. Bu ilaç hakkında başka sorularınız varsa veya daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.

Anahtar bilgiler

• Köpeklerde pire ve kene istilasını tedavi etmek ve kontrol etmek için kullanılır.
  • Diğer dış parazitler için reçete edilebilir.
  • Bu ilacı her 30 günde bir verin.
  • Hayvanınızda hala keneler bulunabilir, ancak bunlar hızla ve hastalık bulaştırmadan veya yumurtlamadan önce ölürler.
  • Yan etkiler nadirdir; herhangi bir endişenizi veterinerinize bildirin.
  • Hayvanınızda herhangi bir titreme, nöbet veya yürüme zorluğu varsa derhal veterinerinize başvurun.

Bu ilaç nasıl faydalıdır?

FDA (ABD Gıda ve İlaç Dairesi), pire veya kene istilasını önlemek ve tedavi etmek için köpeklerde kullanılmak üzere afoxolaner'ı onayladı. FDA, veteriner hekimlerin farklı türlerde veya belirli durumlarda diğer koşullar için afoxolaner içeren ürünleri reçete etmelerine ve kullanmalarına izin verir. Siz ve veterineriniz bu ilacı tartışabileceğiniz en uygun seçimdir.

Bu ilacın güvenli bir şekilde verilip verilemeyeceğini görmek için veterinerime ne söylemeliyim?

Afoxolaner'ın hayvanınızda ne kadar iyi çalışacağını birçok şey etkileyebilir. Birlikte en iyi tedavi kararlarını verebilmeniz için aşağıdakileri veterinerinizle tartıştığınızdan emin olun.

• Diğer ilaçlar afoxolaner ile etkileşime girebilir, bu nedenle hayvanınıza hangi ilaçları (vitaminler, takviyeler veya bitkisel tedaviler dahil) verdiğinizi, her birine verdiğiniz miktar ve süre de dahil olmak üzere veterinerinize ve eczacınıza bildirdiğinizden emin olun.
  • Veterinerinize, hayvanınızın şu anda sahip olabileceği veya geçmişte sahip olabileceği herhangi bir durum veya hastalık hakkında bilgi verin.
  • Hayvanınız geçmişte aynı hastalık veya durum için tedavi gördüyse, veterinerinize tedaviyi ve ne kadar işe yarayıp yaramadığını söyleyin.
  • Hayvanınız hamileyse veya emziriyorsa, afoxolaner kullanmanın riskleri hakkında veterinerinizle konuşun.
  • Veterinerinize ve eczacınıza, hayvanınızın geçmişte geliştirdiği ilaç yan etkileri (alerjik reaksiyonlar, iştahsızlık, ishal, kaşıntı, saç dökülmesi dahil) hakkında bilgi verin.

Bu ilacın işe yarayıp yaramadığını ne kadar sürede öğreneceğim ve bu ilacın etkileri ne kadar sürecek?

Pireler 4 saat sonra ölmeye başlar; kenelerin ölmesi ve hayvanınızdan düşmesi 12 saat veya daha uzun sürebilir. Bu süreden sonra hayvanınızın klinik belirtileri düzelmeye başlamalıdır.

Bu ilacın etkileri uzun ömürlüdür, yani birden fazla (yani 4 ila 6) hafta sürebilir, ancak hayvanınızın böbrek ve/veya karaciğer fonksiyonlarında azalma varsa bu süre uzayabilir.

Bu ilaç ne zaman kullanılmamalı veya çok dikkatli kullanılmamalıdır?

Hiçbir ilaç tüm hastalarda %100 güvenli değildir, ancak veterineriniz hayvanınızda afoxolaner kullanımıyla ilgili özel endişelerinizi sizinle tartışacaktır.

Bu ilaç aşağıdaki hastalarda KULLANILMAMALIDIR :

• Alerjik olanlar.
  • 8 haftalıktan küçük köpek yavruları.
  • 4 lb'den (1,8 kg) daha az ağırlığa sahip köpekler.

Bu ilaç aşağıdaki hastalarda DİKKATLİ KULLANILMALIDIR :

• Nöbet bozukluğu veya nöbet öyküsü olanlar (konvülsiyonlar).
  • Üreme için kullanılan veya hamile veya emzikli olanlar.
  • Bunlar yaşlı, zayıf veya güçsüz.

Hayvanınız bu koşullardan herhangi birine sahipse, veterinerinizle potansiyel riskler ve faydalar hakkında konuşun.

Bu ilacın yan etkileri nelerdir?

Genellikle ciddi olmayan yan etkiler şunlardır:

• Kusma veya iştah azalması.
  • Kuru, pul pul cilt.
  • İshal.

Bu belirtilerden herhangi biri şiddetliyse, kötüleşiyorsa veya sorun olmaya devam ederse, veterinerinizle iletişime geçin.

Ciddi olabilen veya ciddi bir soruna işaret eden yan etkiler:

• Durmayan kusma.
  • Tam iştah kaybı.
  • Titremeler, nöbetler.
  • Yürüme zorluğu (örneğin, halsizlik, tökezleme).

Bu belirtilerden herhangi birini görürseniz, derhal veterinerinize başvurun.

Hayvanım bu ilacı çok fazla alırsa (aşırı doz), ne yapmalıyım?

Doz aşımına tanık olursanız veya şüphelenirseniz, tavsiyesi için veterinerinizle veya bir hayvan zehiri kontrol merkeziyle iletişime geçin.

Bu ilaç nasıl verilmelidir?

Afoxolaner'ın düzgün çalışması için, tam olarak veterinerinizin reçete ettiği şekilde verin. İlacı doğru şekilde verdiğinizden emin olmak için reçete etiketini kontrol edin.

• İlaç yemekle birlikte veya aç karnına verilebilir.
  • Hayvanınız bir doz aldıktan sonra 2 saat içinde kusarsa, başka bir tam doz verin.
  • Hayvanınız ilacı mide boşken aldıktan sonra kusar veya hastalanırsa, bir sonraki dozu yiyecek veya küçük bir muamele ile vermeyi deneyin. Kusma devam ederse, veterinerinize başvurun.
  • Köpeğinizin ilacı almasını sağlamakta zorluk çekiyorsanız, dozaj konusunda yardımcı olması ve hem sizin hem de hayvanınız için ilaç süresinin stresini azaltmak için veterineriniz veya eczacınızla iletişime geçin.
  • Hastalar genellikle hayatlarının geri kalanında uzun bir süre afoxolaner tedavisi görürler. Bu ilacı etiketin talimatlarına göre verin ve gerektiğinde tekrar doldurun. Afoxolaner'ı durdurmadan önce, kullanımına devam etmek için önemli nedenler olabileceğinden veterinerinizle konuşun.

Bu ilacın bir dozunu vermeyi unutursam ne yapmalıyım?

Bir dozu atlarsanız, hatırladığınız anda verin, ardından bir sonraki dozdan önce veteriner hekiminiz tarafından önerilen dozlar arasındaki süreyi bekleyin. İki katına çıkarmayın veya ekstra doz vermeyin.

Bu ilacı nasıl saklamalıyım?

• Bu ilacı orijinal reçete paketinde oda sıcaklığında ve ışıktan koruyarak saklayın.
  • Veteriner hekiminiz veya eczacınız hayvanınız için özel bir formülasyon hazırladıysa (bileşikleştirdiyse) ürünün saklama önerilerine ve son kullanma tarihine uyun.
  • Çocuklardan ve diğer hayvanlardan uzak tutunuz.

Bu ilacı kullanmak benim, ailem veya diğer hayvanlar için tehlikeli olabilir mi?

Afoxolaner'a alerjiniz olmadığı sürece, afoxolaner'ı kullanırken özel bir önlem alınması gerekmez. Herhangi bir ilacı kullandıktan sonra ellerinizi yıkayın.

Hepsini kullanmazsam bu ilacı nasıl atmalıyım?

• Bu ilacı tuvalete atmayın veya lavaboda yıkamayın. Bir topluluk uyuşturucu "geri alma" programı varsa, bu seçeneği kullanın. Geri alma programı yoksa, ilacı kahve telvesi veya kedi kumu ile karıştırın (çocuklar ve hayvanlar için istenmeyen ve çöpünüzü karıştırabilecek insanlar tarafından tanınmaz hale getirmek için), karışımı ağzı kapalı bir plastik torbaya koyun. dışarı sızdırmaktan ve çantayı normal çöple birlikte atmak.
  • Kalan ilaçları ileride kullanmak üzere saklamayın veya kullanması için başkalarına vermeyin.

Bu ilaç için başka hangi bilgiler önemlidir?

Bu ilacın kullanımına bazı hayvan yarışmalarında izin verilmeyebilir. Bu ilaç verilirken hayvanınızı bir yarışmaya sokmadan önce kuralları ve düzenlemeleri kontrol edin.

Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa, veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.

Veteriner Hekimlere Özel Bilgiler

Önemli Başlıklar

• 8 haftalık ve daha büyük ve en az 1,8 kg (4 lbs) ağırlığındaki köpeklerde ve yavru köpeklerde kullanım için çiğnenebilir oral tablet
  • Aylık tedavi ve pire istilasının önlenmesi ve Amerikan köpek kenesi, kara bacaklı kene, yalnız yıldız kenesi ve kahverengi köpek kenesi istilasının aylık tedavisi ve kontrolü için etiketlenmiştir.
  • Ixodes scapularis vektör kenelerinin hastalık bulaşmasından önce ö
Devamını görebilmek için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için lütfen tıklayınız.
İlaçlar (2)