Gabapentin

Hayvan Sahiplerinin Bilmesi Gerekenler

Bu bilgi sayfası, bu ilaç için mevcut tüm bilgileri içermez ve FDA Veterinerlik Merkezi tarafından incelenmemiştir. Bu sayfa sık sorulan soruları yanıtlamaya yardımcı olabilir ancak tıbbi tavsiye yerine geçmez. Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa veya daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, veterineriniz veya eczacınızla iletişime geçin.

Anahtar Bilgiler

• Yemekle birlikte veya yemeksiz verilebilir. Hayvanınız ilacı aç karnına aldıktan sonra kusarsa veya hasta gibi davranırsa, bir sonraki dozu yiyecekle veya küçük bir ödülle vermeyi deneyin. Kusma devam ederse, veterinerinize başvurun.
  • Antasitler aldıktan sonra 2 saat içinde gabapentin vermeyin.
  • Uyuşukluk ve koordinasyon kaybı en sık görülen yan etkilerdir.
  • İnsanlar için yapılmış bir oral sıvı kullanıyorsanız dikkatli olun. Ksilitol tatlandırıcı köpekler için zehirli olduğundan, köpeğinize verdiğiniz formülasyonun ksilitol içermediğinden emin olun.

Bu ilaç nasıl faydalıdır?

Gabapentin antikonvülsan ve analjezik (ağrı kesici) bir ilaçtır. Veteriner hekimler köpeklerde ve kedilerde nöbetler (konvülsiyonlar) için veya köpeklerde, kedilerde ve atlarda sinir iltihabı veya kanserle ilişkili kronik ağrıyı tedavi etmek için gabapentin reçete edebilir. FDA (ABD Gıda ve İlaç İdaresi) bu ilacın insanlarda kullanılmasını onaylamıştır, ancak hayvanlarda kullanımı resmi olarak onaylanmamıştır. FDA, veteriner hekimlerin bu ilacı farklı türlerde veya belirli durumlarda diğer koşullar için içeren ürünleri reçete etmesine izin verir.

Bu ilacın güvenli bir şekilde verilip verilemeyeceğini görmek için veterinerime ne söylemeliyim?

Bu ilacın hayvanınızda ne kadar iyi çalışacağını birçok şey etkileyebilir. Birlikte en iyi tedavi kararlarını verebilmeniz için aşağıdakileri veterinerinizle konuştuğunuzdan emin olun.

• Diğer ilaçlar gabapentin ile etkileşime girebilir, bu nedenle veterinerinize ve eczacınıza, her birine verdiğiniz miktar ve zaman da dahil olmak üzere, hayvanınıza hangi ilaçları (vitaminler, takviyeler veya bitkisel tedaviler dahil) verdiğinizi söyleyin.
  • Veterinerinize, hayvanınızın şu anda sahip olabileceği veya geçmişte geçirmiş olabileceği herhangi bir durum veya hastalık hakkında bilgi verin.
  • Hayvanınız geçmişte aynı hastalık veya durum için tedavi gördüyse, veterinerinize tedavinin ne kadar işe yarayıp yaramadığını söyleyin.
  • Hayvanınız hamileyse veya emziriyorsa, bu ilacı kullanmanın riskleri hakkında veterinerinizle konuşun.
  • Hayvanınızın geçmişte geliştirdiği ilaç yan etkilerini (alerjik reaksiyonlar, iştahsızlık, ishal, kaşıntı, saç dökülmesi dahil) veterinerinize ve eczacınıza söyleyin.

Bu ilacın işe yarayıp yaramadığını ne kadar sürede anlarım ve bu ilacın etkileri ne kadar sürer?

Bu ilaç, hayvanınızın 1 ila 2 saat içinde daha iyi hissetmesine yardımcı olacaktır. Hayvanınızın klinik belirtileri bu süreden sonra iyileşmelidir. Bu ilacın etkileri kısa ömürlüdür, yani 24 saat içinde etki göstermezler, ancak hayvanınızın böbrek ve/veya karaciğer fonksiyonu azalmışsa faydaları uzayabilir.

Bu ilaç ne zaman kullanılmamalı veya çok dikkatli kullanılmalı?

Hiçbir ilaç tüm hastalarda %100 güvenli değildir, ancak veterineriniz bu ilacı hayvanınızda kullanmayla ilgili tüm özel endişelerinizi sizinle görüşecektir.

Bu ilaç şu durumlarda KULLANILMAMALIDIR :

• Alerjisi olan hayvanlar veya buna benzer ilaçlar (örneğin, pregabalin).

NOT! İnsanlar için üretilen oral sıvı tatlandırıcı ksilitol içerebilir; ksilitol köpekler için zehirlidir ve bu türlerde kullanılmamalıdır.

aşağıdaki hastalarda DİKKATLE kullanılmalıdır :

• Böbrek hastalığı olanlar.

Hayvanınız bu koşullardan herhangi birine sahipse, potansiyel riskler ve faydalar hakkında veterinerinizle konuşun.

Bu ilacın yan etkileri nelerdir?

Yaygın ancak ciddi olmayan yan etkiler şunları içerir:

• Yorgunluk (enerji eksikliği)
  • Koordinasyon kaybı.

Şiddetli olmadıkça, kötüleşmedikçe veya sorun olmaya devam etmedikçe, bu belirtilerden herhangi birini görürseniz aşırı endişelenmenize gerek yoktur. Böyle bir durumda veterinerinize başvurun.

Hayvanım bu ilacı çok fazla alırsa (aşırı doz), ne yapmalıyım?

Gabapentinin bir defalık aşırı dozlarının uyku hali, koordinasyon kaybı ve ishalden daha fazlasına neden olması pek olası değildir. Ksilitol içeren gabapentinin insan sıvı formu aşırı dozda alınırsa, kan şekeri seviyelerinde hayatı tehdit eden düşüşler ve karaciğer hasarı mümkündür. Aşırı doza tanık olursanız veya bundan şüphelenirseniz, daha fazla tavsiye için veterinerinizle veya bir hayvan zehiri kontrol merkeziyle iletişime geçin. 24 saat açık olan hayvan zehiri kontrol merkezleri şunları içerir:

Bu ilaç nasıl verilmelidir?

Bu ilacın çalışması için, tam olarak veterinerinizin reçete ettiği şekilde verin. İlacı doğru şekilde verdiğinizden emin olmak için her zaman reçete etiketini kontrol etmeniz iyi bir fikirdir.

• Yemeklerle birlikte veya ayrı olarak verilebilir, ancak gabapentin en çok beslenmeden hemen önce verildiğinde etkilidir. Hayvanınızı ilacı almaya teşvik etmek için tabletler ezilebilir veya favori bir yiyeceğin içine yerleştirilebilir. Hayvanınız ilacı aç karnına aldıktan sonra kusarsa veya hasta gibi davranırsa, bir sonraki dozu yiyecekle veya küçük bir ödülle vermeyi deneyin. Kusma devam ederse, veterinerinize başvurun.
  • Bu ilacın bileşik sıvı formları dikkatle ölçülmelidir. Veterineriniz veya eczacınız size özel ölçü kaşıkları veya şırıngalar sağlayarak yardımcı olabilir.
  • Hayvanınıza ilacı almakta güçlük çekiyorsanız, doz ayarlamaya ve ilaç verme süresinin stresini azaltmaya yardımcı olacak ipuçları için veterinerinizle veya eczacınızla görüşün.
  • Reçete tamamlanmadan ilacı vermeyi bırakmak istiyorsanız, önce veterinerinizle iletişime geçin. İlaç bitene kadar vermeye devam etmenin önemli bir nedeni olabilir.
  • Gabapentin nöbetler için kullanıldığında kademeli olarak kesilmelidir, aksi takdirde nöbetler oluşabilir.

Bu ilacın bir dozunu vermeyi kaçırırsam ne yapmalıyım?

Bir dozu atlarsanız, bekleyin ve bir sonraki dozu genellikle zamanı geldiğinde verin. Dozları ikiye katlamayın veya fazladan bir doz vermeyin.

Bu ilacı nasıl saklamalıyım?

• Bu ilacı orijinal reçeteli şişede veya onaylanmış bir doz hatırlatıcı (yani, hap hatırlatıcı) kabında oda sıcaklığında saklayın; tabletleri nemden koruyun.
  • Veteriner hekiminiz veya eczacınız hayvanınız için özel (karma) bir formülasyon yaptıysa, ürünün saklama önerilerine ve son kullanma tarihine uyun.
  • Çocuklardan ve diğer hayvanlardan uzak tutun.

Bu ilacı kullanmak benim, ailem veya diğer hayvanlar için tehlikeli olabilir mi?

Alerjiniz olmadığı sürece bu ilacı kullanırken özel önlemler alınması gerekmez. Herhangi bir ilacı kullandıktan sonra ellerinizi yıkayın.

Hepsini kullanmazsam bu ilacı nasıl atmalıyım?

• Bu ilacı tuvalete atmayın veya lavaboya yıkamayın. Bir toplum uyuşturucu "geri alma" programı varsa, bu seçeneği kullanın. Geri alma programı yoksa, ilacı kahve telvesi veya kedi kumu ile karıştırın (çocuklar ve hayvanlar için istenmeyen ve çöpünüzü karıştırabilecek insanlar için tanınmaz hale getirmek için), karışımı saklamak için sızdırmaz bir plastik torbaya koyun. dışarı sızmasını önleyin ve torbayı normal çöp kutusuyla birlikte atın.
  • Artık ilaçları ileride kullanmak üzere saklamayın veya kullanması için başkalarına vermeyin.

Bu ilaç için başka hangi bilgiler önemlidir?

• Bu ilacın kullanımına bazı hayvan yarışmalarında izin verilmeyebilir. Bu ilaç uygulanırken hayvanınızı bir yarışmaya girmeden önce kuralları ve düzenlemeleri kontrol edin.
  • Hayvanınıza magnezyum sütü veya alüminyum hidroksit dahil oral antasitler veriliyorsa, bu ilaçları gabapentin dozundan sonraki 2 saat içinde vermeyin. Antasitler emilen gabapentin miktarını azaltabilir.

Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa veteriner hekiminze başvurun.

Veteriner Hekimlere Özel Bilgiler

Önemli Başlıklar

• Köpeklerde ve kedilerde, refrakter veya kompleks parsiyel nöbetler için yardımcı tedavi olarak ve birçok türde ağrının (özellikle nöropatik ağrı) tedavisi için yararlı olabilir. Kapsamlı klinik kullanımı destekleyecek etkinlik kanıtı şu anda zayıftır.
  • Böbrek fonksiyonu azalmış hastalarda dikkatli olun, ancak köpekler kısmen (% 30-40) ilacı metabolize eder (insanlar bunu yapmaz).
  • Köpeklerde ksilitol
Devamını görebilmek için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için lütfen tıklayınız.