Zonisamid

Hayvan Sahipleri İçin Bilgiler

Bu bilgi sayfası, bu ilaç için mevcut tüm bilgileri içermez ve FDA Veterinerlik Merkezi tarafından incelenmemiştir. Bu sayfa, sık sorulan soruları yanıtlamaya yardımcı olabilir, ancak tıbbi tavsiye yerine geçmez. Bu ilaç hakkında başka sorularınız varsa veya daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.

Anahtar Bilgiler

• Nöbet nöbetleri oluşabileceğinden, zonisamid vermeyi aniden kesmeyin.
  • Bir nöbet günlüğü tutmak, veterinerinizin bu ilacın ne kadar iyi çalıştığını belirlemesine yardımcı olur.
  • Nadiren zonisamid karaciğer hasarına neden olabilir. Hayvanınız yemek yemeyi bırakırsa, aşırı yorulursa veya gözlerinde veya diş etlerinde sarımsı bir renk alırsa (sarılık), derhal veterinerinize başvurun.
  • Zonisamid, hamilelik sırasında bu ilacı alan annelerin yavrularında kalp kusurlarına neden olmuştur.

Bu ilaç nasıl faydalıdır?

Zonisamid, köpeklerde ve kedilerde nöbet bozukluklarının (örn. epilepsi) tedavisinde faydalı olabilir. Bu ilaç tek başına kullanılabilir, ancak tek bir ilaç kullanırken nöbet geçirmeye devam eden hastalar zonisamidi diğer antikonvülsan ilaçlarla birlikte alabilir.

FDA (ABD Gıda ve İlaç İdaresi), bu ilacın insanlarda kullanılmasına onay vermiştir ancak hayvanlarda kullanılması resmi olarak onaylanmamıştır. FDA, veteriner hekimlerin bu ilacı farklı türlerde veya belirli durumlarda diğer koşullar için içeren ürünleri reçete etmesine izin verir. Siz ve veterineriniz bu ilacın neden en uygun seçim olduğunu tartışabilirsiniz.

Bu ilacın güvenli bir şekilde verilip verilemeyeceğini görmek için veterinerime ne söylemeliyim?

Bu ilacın hayvanınızda ne kadar iyi çalışacağını birçok şey etkileyebilir. Birlikte en iyi tedavi kararlarını verebilmeniz için aşağıdakileri veterinerinizle tartıştığınızdan emin olun.

• Fenobarbital de dahil olmak üzere diğer ilaçlar zonisamid ile etkileşime girebilir, bu nedenle veterinerinize ve eczacınıza hayvanınıza hangi ilaçları (vitaminler, takviyeler veya bitkisel tedaviler dahil) verdiğinizi, her birine verdiğiniz miktar ve zaman dahil olmak üzere söylediğinizden emin olun.
  • Veterinerinize, hayvanınızın şu anda sahip olabileceği veya geçmişte geçirmiş olabileceği herhangi bir durum veya hastalık hakkında bilgi verin.
  • Hayvanınız geçmişte aynı hastalık veya durum için tedavi gördüyse, veterinerinize tedavinin ne kadar iyi olduğunu veya işe yaramadığını söyleyin.
  • Hayvanınız hamileyse veya emziriyorsa, bu ilacı kullanmanın riskleri hakkında veterinerinizle konuşun.
  • Hayvanınızın geçmişte geliştirdiği ilaç yan etkilerini (alerjik reaksiyonlar, iştahsızlık, ishal, kaşıntı, saç dökülmesi dahil) veterinerinize ve eczacınıza söyleyin.

Bu ilacın işe yarayıp yaramadığını ne kadar sürede anlarım ve bu ilacın etkileri ne kadar sürer?

Bu ilaç, hayvanınızın 1 ila 2 gün içinde daha iyi hissetmesine yardımcı olacaktır. Hayvanınızın klinik belirtileri bu süreden sonra iyileşmelidir. Bu ilacın etkileri kısa ömürlüdür, yani 24 saat içinde etki göstermezler, ancak hayvanınızın böbrek ve/veya karaciğer fonksiyonu azalmışsa faydaları uzayabilir.

Bu ilaç ne zaman kullanılmamalı veya çok dikkatli kullanılmalı?

Hiçbir ilaç tüm hastalarda %100 güvenli değildir, ancak veterineriniz bu ilacı hayvanınızda kullanmayla ilgili tüm özel endişelerinizi sizinle görüşecektir.

Bu ilaç aşağıdaki hastalarda KULLANILMAMALIDIR :

• Buna veya buna benzer ilaçlara alerjisi olanlar (örneğin, sülfonamidler).

aşağıdaki hastalarda DİKKATLE kullanılmalıdır :

• Karaciğer problemleri ile.
  • Hamile olanlar. Zonisamid, anneleri hamilelik sırasında bu ilacı alan yavrularda kalp kusurlarına neden olmuştur.

Hayvanınızda bu koşullardan veya belirtilerden herhangi biri varsa, potansiyel riskler ve faydalar hakkında veterinerinizle konuşun.

Bu ilacın yan etkileri nelerdir?

Zonisamid pek çok köpek ve kedide kullanılmamıştır ve bu nedenle yan etkileri halen ortaya konulmaktadır.

Bildirilen yan etkiler şunları içerir:

• Köpekler: Uyku hali, düşük enerji, kas koordinasyon eksikliği, iştah azalması.
  • Kediler: İştah azalması, ishal, kusma.

Şiddetli olmadıkça, kötüleşmedikçe veya sorun olmaya devam etmedikçe, bu belirtilerden herhangi birini görürseniz aşırı endişelenmenize gerek yoktur. Böyle bir durumda veterinerinize başvurun.

Ciddi olabilecek veya ciddi bir soruna işaret edebilecek yan etkiler:

• Karaciğer sorunları olası değildir, ancak iştahın tamamen kaybolmasına, kusmaya veya göz aklarında veya diş etlerinde sarı renge (sarılık) dikkat edin.

Bu belirtilerden herhangi birini görürseniz, derhal veterinerinize başvurun.

Hayvanım bu ilacı çok fazla alırsa (aşırı doz), ne yapmalıyım?

Zonisamidin bir defalık aşırı dozları, kalp ve akciğerler üzerinde ciddi etkilere neden olabilir (örn., yavaş kalp hızı ve solunum). Doz aşımına tanık olursanız veya bundan şüphelenirseniz, daha fazla tavsiye için veterinerinizle veya hayvan zehiri kontrol merkezinizle iletişime geçin.

Bu ilaç nasıl verilmelidir?

Bu ilacın çalışması için, tam olarak veterinerinizin reçete ettiği şekilde verin. İlacı doğru şekilde verdiğinizden emin olmak için her zaman reçete etiketini kontrol etmeniz iyi bir fikirdir.

• Bu ilaç yemekle birlikte veya yiyeceksiz verilebilir. Hayvanınız ilacı aç karnına aldıktan sonra kusarsa veya hasta gibi davranırsa, bir sonraki dozu yiyecekle veya küçük bir ödülle vermeyi deneyin. Kusma devam ederse, veterinerinize başvurun.
  • Bu ilacın bileşik sıvı formülasyonları dikkatle ölçülmelidir. Veterineriniz veya eczacınız size özel ölçü kaşıkları veya şırıngalar sağlayarak yardımcı olabilir.
  • Hayvanınıza ilacı almakta güçlük çekiyorsanız, doz ayarlamasına ve ilaç verme süresinin stresini azaltmaya yardımcı olacak ipuçları için veterinerinizle veya eczacınızla görüşün.
  • Bu ilaç, genellikle hayvanınızın hayatının geri kalanında, genellikle uzun süreli olarak uygulanır. Veterinerinizin bu ilacı vermeye ne kadar süreyle devam etmenizi istediğini anladığınızdan emin olun. Tedavi tamamlanmadan önce reçeteyle yeniden doldurulması gerekebilir.
  • Nöbetler oluşabileceğinden bu ilacı aniden kesmeyin. Bu ilacı kesmeden önce, kullanımına devam etmek için önemli nedenler olabileceğinden, veterinerinizle konuşun.

Bu ilacın bir dozunu vermeyi kaçırırsam ne yapmalıyım?

Bir dozu atlarsanız, bekleyin ve bir sonraki dozu genellikle zamanı geldiğinde verin. Dozları ikiye katlamayın veya fazladan bir doz vermeyin.

Bu ilacı nasıl saklamalıyım?

• Bu ilacı orijinal reçeteli şişesinde veya onaylanmış bir doz hatırlatıcı (yani hap hatırlatıcı) kabında oda sıcaklığında saklayın; tabletleri nemden koruyun.
  • Veteriner hekiminiz veya eczacınız hayvanınız için özel (karma) bir formülasyon yaptıysa, ürünün saklama önerilerine ve son kullanma tarihine uyun.
  • Çocuklardan ve diğer hayvanlardan uzak tutun.

Bu ilacı kullanmak benim, ailem veya diğer hayvanlar için tehlikeli olabilir mi?

Alerjiniz olmadığı sürece bu ilacı kullanırken özel önlemler alınması gerekmez. Herhangi bir ilacı kullandıktan sonra ellerinizi yıkayın.

Hepsini kullanmazsam bu ilacı nasıl atmalıyım?

• Bu ilacı tuvalete atmayın veya lavaboya yıkamayın. Bir toplum uyuşturucu "geri alma" programı varsa, bu seçeneği kullanın. Geri alma programı yoksa, ilacı kahve telvesi veya kedi kumu ile karıştırın (çocuklar ve hayvanlar için istenmeyen ve çöpünüzü karıştırabilecek insanlar için tanınmaz hale getirmek için), karışımı saklamak için sızdırmaz bir plastik torbaya koyun. dışarı sızmasını önleyin ve torbayı normal çöp kutusuyla birlikte atın.
  • Artık ilaçları ileride kullanmak üzere saklamayın veya kullanması için başkalarına vermeyin.

Bu ilaç için başka hangi bilgiler önemlidir?

Bu ilacın kullanımına bazı hayvan yarışmalarında izin verilmeyebilir. Bu ilaç uygulanırken hayvanınızı bir yarışmaya girmeden önce kuralları ve düzenlemeleri kontrol edin.

Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa, veterinerinize veya eczacınıza başvurun.

Veteriner Hekimlere Özel Bilgiler

İlaç Sınıfı: Antikonvülsan

Son Güncelleme Eylül 2022

Önemli Başlıklar

• Dirençli epilepsi için ek ilaç olarak yararlı olabilir. Köpeklerde monoterapi olarak başlangıç tedavisi olarak da düşünülebilir.
  • Köpeklerde 15 saatlik yarı ömür, günde iki kez uygulamaya izin verir ve kedilerde 33 saatlik yarı ömür, günde bir kez uygulamaya izin verir.
  • Fenobarbital ile birlikte kullanıldığında doz artışı gerekebilir.
Devamını görebilmek için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için lütfen tıklayınız.