DEFENSOR 3
Hayvanlar Kedi | Koyun | Köpek | Sığır
Firma Zoetis

Defensor 3

Kompozisyonu: Hücre kültüründe üretilmiş ve kimyasal olarak inaktive edilmiş kuduz virusu içeren adjuvantlı bir aşıdır.

Endikasyonlar: 3 aylık yada daha yaşlı sağlıklı sığır, koyun, kedi ve köpeklerde kuduz hastalığına karşı korunma amacı ile kullanılmaktadır. Koııtrendikasyonlar: Sağlıklı olmayan hayvanlar aşılanmamalıdır.

Bu aşının etkili olduğu sağlıklı hayvanlarda gösterilmiştir. Hayvanlarda enfeksiyoz bir hastalık inkübasyon dönemindeyse, yetersiz beslenme yada paraziter enfeksiyon söz konusu ise, nakliye yada çevresel şartlar yüzünden stres altında ve imnıun o s upresyona uğramış iseler yada aşılama önerildiği gibi uygulanmamış ise yeterli bağışıklık yanıtı oluşmayabilir. İstenmeyen etkileri: Diğer aşıların kullanımında olduğu gibi, kullanım sonrası anaflaktik şok meydana gelebilir. Spesifik antidot olarak epinefrin önerilir. Uygun destekleyici tedavi bunu izlemelidir. Uygulama ve dosaj:

Sağlıklı hayvanların aşılanması önerilmektedir. Kullanılmadan önce iyice çalkalanmalıdır. Köpek ve kediler:

1. Genel talimatlar: Köpek ve kedilere aseptik olarak deri altı yolla 1 ml uygulanır. Köpeklere uygulama kas içi yada derialtı yolla yapılabilir.

Primer aşılama: Üç aylık yaşta yada daha büyük sağlıklı köpek ve kedilere tek doz olarak 1 ml uygulanır. Tekrar doz 1 sene sonra uygulanmalıdır.
Tekrar aşılama \ tek doz olarak her 3 yılda 1 kez aşılama önerilmektedir.

Sığır ve koyunlar

Genel talimatlar: sığır ve koyunlara aseptik olarak kas içi yolla 2 ml uygulanır.
Primer aşılama: Üç aylık yaşta yada daha büyük sağlıklı sığır ve koyunlara tek doz olarak 2 ml uygulanır. Tekrar doz 1 sene sonra uygulanmalıdır.
Tekrar aşılama: Tek doz olarak her yıl aşılama önerilmektedir.

Uygulayıcının korunmasına yönelik uyarılar: Uygulama esnasında self-enjeksiyondan sakımlmalıdır.

Saklama koşulları ve raf ömrü: 2-7°CTer arasında saklanır. Isı ve ışık kaynaklarından uzak

bir ortamda tutulmalıdır. Dondurulmamalıdır. Raf ömrü 18 aydır.

Yasal arınma süresi: 21 gündür

Toplam doz: 1x50 ml plastik şişe. 50 kedi-köpek dozu

İmha şartları: Kullanım sonrası boş şişeler çevreyi kontamine etmemesine dikkat edilerek, imha edilmelidirler