EPİ-OTİC
Hayvanlar Kedi | Köpek
Firma Tüm Ekip

FARMAKOLOJİK ÖZELLİKLERİ

Epi-Otic bileşimindeki salisilik asit (epiderm tamir edici, bakteriyostatik ve kaşıntı giderici) içeren özel taşıyıcısı ile irritasyon yapmadan kulağı tamamen temizleyerek kuru ve temiz bir hale getiren, otitis externa olgularında rutin olarak kullanılan antiseptik özellikte olan bir kulak kiri temizleyicisidir. Epi-Otic kulak kanalından debrisi ve fazla serumeni temizlediğinden mikroorganizmaların çoğalmaları için gerekli olan optimal koşulların oluşmasını engeller. Epi-Otic bileşiminde alkol ve klorheksidin içermediğinden ototoksik değildir. Kulak kanalında birikmez, tek uygulama ile kulağı debris ve serumenden temizler ve kurutur.

İSTENMEYEN/YAN ETKİLERİ

Epi-Otic irritan olmadığından güvenle kullanılır. Kedilerde kulak kanalında açık yaraların bulunması halinde sal i s i 11 at ve fenol bileşiklerinin emilmelerinden dolayı zehirlenme oluşabilir.

KONTRENDİKASYONU

Epi-Otic'in bilinen bir kontrendikasyonu yoktur. Ancak kulak zarı yırtılmalarında ototoksisite nedeniyle kullanılmaz.

İLAÇ ETKİLEŞİMLERİ

Epi-Otic iyot ve oksidanlarla geçimsizlik gösterebilir. Kedilerde kullanırken salisilat ve fenol bileşiklerine hassasiyetleri nedeniyle dikkatli olunuz.

GIDALARDA İLAÇ KALINTI UYARILARI

İlaç Kalıntı Arınma Süresi(i.k.a.s.): Sadece kedi ve köpeklerde kullanıldığından bekleme süresi gerektirmez.

UYGULAYICININ ALMASI GEREKEN ÖNLEMLER

İlaç göze temas ettirilmemelidir. Yiyecek içecek ve ateşten uzak durulmalıdır.

DOZ AŞIMI VE TEDAVİSİ

Kedilerde salisilat ve fenol bileşiklerine bağlı olarak oluşan zehirlenmelerin semptomatik tedavileri yapılır.

HEDEF TÜRLER İÇİN ÖZEL KLİNİK UYARILAR

Epi-Otic, kedilerde sadece rutin kulak temizliğinde kullanılır. Kedi ve köpeklerde tedavi amacıyla kullanılmaz.

GENEL UYARILAR

Kullanmadan önce prospektüsü okuyunuz.

Kullanmadan önce ve beklenmeyen bir etki görüldüğünde veteriner hekime danışınız. Çocukların ulaşamayacağı yerde ve ambalajında saklayınız. Gıda maddelerinden uzak tutunuz.

MUHAFAZA ŞARTLARI VE RAF ÖMRÜ

Oda sıcaklığında (15-25 °C) saklandığında, raf ömrü imal tarihinden itibaren 2 yıldır.

TİCARİ TAKDİM ŞEKLİ

Epi-Otic, 60 ve T 25 ml'lik, mat beyaz renkli plastik şişelerde takdim edilmiştir.