Feromonlar (Köpekler, Kediler)

7 Haziran 2023 16:09

Tanım: Feromon Davranış Değiştirici

Bu İlacın Diğer İsimleri:

Feliway®, Adaptil®, DAP®, Comfort Zone®

Yaygın Dozaj Formları:

Veteriner: Difüzör, sprey şişesi, tasma. İnsan: Yok.

Bu bilgi sayfası, bu ilaç için mevcut tüm bilgileri içermez ve FDA Veterinerlik Merkezi tarafından incelenmemiştir. Bu sayfa sık sorulan soruları yanıtlamaya yardımcı olabilir ancak tıbbi tavsiye yerine geçmez. Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa veya daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, veterineriniz veya eczacınızla iletişime geçin.

Anahtar Bilgiler

• Stres ve kaygı ile ilişkili davranışları tedavi etmek için kullanılır.
  • Spreyler, difüzörler ve tasmalar ile köpeklere ve kedilere uygulanır.
  • Bilinen hiçbir yan etkisi olmadan güvenli görünüyor.
  • Evinizde kuş veya akvaryum varsa difüzörleri kullanmadan önce veterinerinizle konuşun.

Bu ilaç nasıl faydalıdır?

Feromonlar, hayvan davranış değiştiricileri olarak kullanılır. Veteriner hekimler, kedilere idrar püskürtme veya işaretleme, dikey kaşıma, sosyal temastan kaçınma, iştahsızlık, stresli durumlar ve kediler arası saldırganlığı (tehdit edici davranış veya eylemler) tedavi etmek için kedilere feromon reçete edebilir. Köpekler için feromonlar, korku veya stresle ilişkili davranışları (örneğin, araba sürmek, veteriner ziyareti, ayrılık kaygısı, yıkım, aşırı havlama, evi kirletme, yalama), fobileri veya köpeği yeni bir ortamda sakinleştirmeyi tedavi etmek için kullanılabilir. veya durum. Davranış değişikliği ve/veya ek ilaç tedavisi gerekebilir. Siz ve veterineriniz bu ilacın neden en uygun seçim olduğunu tartışabilirsiniz.

Bu ilacın güvenli bir şekilde verilip verilemeyeceğini görmek için veterinerime ne söylemeliyim?

Bu ilacın hayvanınızda ne kadar iyi çalışacağını birçok şey etkileyebilir. Hayvanınızı tedavi etmek için en iyi kararları birlikte verebilmeniz için aşağıdaki konuları veterinerinizle görüşmeniz çok önemlidir.

• Veterinerinize ve eczacınıza, hayvanınıza hangi ilaçları (vitaminler, takviyeler veya bitkisel tedaviler dahil) verdiğinizi ve her birinin miktarını ve programını söyleyin.
  • Veterinerinize, hayvanınızın şu anda sahip olabileceği veya geçmişte geçirmiş olabileceği herhangi bir durum veya hastalık hakkında bilgi verin.
  • Hayvanınızın geçmişte geliştirdiği ilaç yan etkilerini (alerjik reaksiyonlar, iştahsızlık, ishal, kaşıntı, saç dökülmesi dahil) veterinerinize ve eczacınıza söyleyin.
  • Hayvanınız geçmişte aynı hastalık veya durum için tedavi gördüyse, veterinerinize tedavinin ne kadar işe yarayıp yaramadığını anlatın.
  • Hayvanınız hamileyse veya emziriyorsa, bu ilacı kullanmanın riskleri hakkında veterinerinizle konuşun.

Bu ilacın işe yarayıp yaramadığını ne kadar sürede anlarım ve bu ilacın etkileri ne kadar sürer?

Bu ilaç, hayvanınızın 1 ila 2 saat içinde daha iyi hissetmesine yardımcı olacaktır. Hayvanınızın klinik belirtileri bu süreden sonra iyileşmelidir. Bu ilacın etkileri kısa ömürlüdür, yani 24 saat içinde etki göstermezler.

Bu ilaç ne zaman kullanılmamalı veya çok dikkatli kullanılmalı?

Feromonlar önerildiği şekilde kullanıldığında güvenlidir.

Bu ilaç aşağıdakilere sahip hayvanlarda KULLANILMAMALIDIR :

• Saldırganlıkla ilgili davranışlar.

aşağıdakilere sahip hayvanlarda DİKKATLE kullanılmalıdır :

• Stresle ilgili olmayan istenmeyen davranışlar.

Bu ilacın yan etkileri nelerdir?

Önerildiği şekilde kullanıldığında yan etkilerin ortaya çıkması muhtemel değildir.

Hayvanım bu ilacı çok fazla alırsa (aşırı doz), ne yapmalıyım?

Bu ilacın sorunlara yol açması pek olası değildir, ancak hayvanınız üreticiyi yutmuşsa, aşırı doza tanık olursanız veya bundan şüphelenirseniz ve hayvanınız yan etkiler gösteriyorsa, daha fazla tavsiye için veterinerinizle veya hayvan zehiri kontrol merkezinizle iletişime geçin.

Bu ilaç nasıl verilmelidir?

Bu ilacın çalışması için, tam olarak veterinerinizin reçete ettiği şekilde kullanın. Ürünü doğru kullandığınızdan emin olmak için her zaman reçete etiketini kontrol etmeniz iyi bir fikirdir.

• Difüzörler-. Bir şişe genellikle yaklaşık 4 hafta sürer ve 500-650 fit kareyi kapsar. Difüzörü hayvanın en çok kullandığı odadaki elektrik prizine takın. Difüzörü kapatmayın veya mobilyaların arkasına veya altına koymayın. Fişe takılıyken, difüzöre ıslak ellerle veya metal nesnelerle dokunmayın. Kullanım sırasında veya kullanımdan hemen sonra difüzöre açık ellerle dokunmayın. Alanı doyurmak 72 saate kadar sürebilir, bu nedenle etkiler hemen olmayabilir. (Etiket bilgisi: Feliway® Difüzör, Adaptil® Difüzör - VPL)
  • Kediler için sprey-. Doğrudan kedilerin üzerine püskürtmeyin. Pompa, sahadan yaklaşık 4 inç, yerden 8 inç uzağa püskürtün. 30 gün boyunca günde 1-2 kez 8-10 pompa, idrar lekeli alanların ve belirgin nesnelerin (mobilya, pencere veya kapı çerçeveleri) çevresine püskürtün. 2-3 günde bir bakım spreyleri gerekebilir. Kedinizin kendi yüz feromonlarını bir lekeye sürttüğü gözlemlenirse, o yerde tedaviye artık gerek yoktur. Seyahat için kullanıldığında, kedinizi taşıma çantasına koymadan önce içine püskürtün. (Etiket bilgisi: Feliway® Sprey - Leva)
  • Köpekler için sprey: Doğrudan köpeklerin üzerine püskürtmeyin. Köpeğiniz içeri girmeden önce köpeğinizin kasasına veya evcil hayvan taşıyıcısına sprey uygulayın. Arabaya, kulübelere, kasalara, taşıyıcılara veya boyun bandanalarına sıçrayabilir. Seyahatten yaklaşık 20 dakika önce veya beklenen stres oluşabileceği zaman püskürtün. Uzun süreli seyahatlerde her 4-5 saatte bir bu bölgelere spreyi tekrar uygulayın. Bilmediğiniz yerlere veya odalara girerken, bölgeye günde iki kez püskürtün. (Etiket bilgisi: Adaptil® Sprey - Leva)
  • Köpekler için tasma: Tasmayı paketin üzerinde belirtildiği gibi köpeğinizin boynuna sıkıca takın. Tasma sürekli olarak köpeğinizin üzerinde bırakılabilir; Banyo yaparken veya bakım yaparken çıkarın. Sürekli sakinleştirici destek için tasmayı her 4 haftada bir değiştirin.

Bu ilacın bir dozunu vermeyi kaçırırsam ne yapmalıyım?

Püskürtme için planlanan zamanı kaçırırsanız, hatırladığınız zaman püskürtün, ancak bir sonraki programlanan zaman çok yakınsa, püskürtün ve kaçırdığınız bir sonraki programlanmış zamanı atlayın ve normal püskürtme programına geri dönün.

Bu ilacı nasıl saklamalıyım?

• Ürün etiketinde belirtildiği gibi, genellikle oda sıcaklığında saklayın. İlaçları her zaman çocuklardan ve hayvanlardan uzak tutun.
  • Diğer bileşenler veya maddelerle karıştırmayın.
  • Bu ilacı kullanmak benim, ailem veya diğer hayvanlar için tehlikeli olabilir mi?
  • Alerjiniz olmadığı sürece bu ilacı kullanırken özel önlemler alınması gerekmez. Herhangi bir ilacı kullandıktan sonra ellerinizi yıkayın.

Hepsini kullanmazsam bu ilacı nasıl atmalıyım?

• Bu ilacı tuvalete atmayın veya lavaboya yıkamayın. Bir toplum uyuşturucu "geri alma" programı varsa, bu seçeneği kullanın. Geri alma programı yoksa, ilacı kahve telvesi veya kedi kumu ile karıştırın (çocuklar ve hayvanlar için istenmeyen ve çöpünüzü karıştırabilecek insanlar tarafından tanınmayan hale getirmek için), karışımı saklamak için sızdırmaz bir plastik torbaya koyun. dışarı sızmasını önleyin ve torbayı normal çöp kutusuyla birlikte atın.
  • Artık ilaçları ileride kullanmak üzere saklamayın veya kullanması için başkalarına vermeyin.

Bu ilaç için başka hangi bilgiler önemlidir?

• Tüm davranışsal tedaviler gibi, feromonlar da genellikle davranış değiştirme terapisi ile birlikte en iyi şekilde çalışır. Bir veteriner davranış uzmanına danışmanın dikkate alınması gerekebilir. Siz ve veterineriniz, hayvanınızın istenmeyen davranışlarını iyileştirmek için en iyi yaklaşımın ne olduğunu tartışabilirsiniz.
  • İstenmeyen davranışlara (örneğin, evdeki idrar kazaları) neden olabilecek potansiyel tıbbi sorunlar (örneğin, idrar yolu enfeksiyonları) hakkında veterinerinizle konuştuğunuzdan emin olun.
  • Belirli hayvan yarışmalarında feromon kullanımına izin verilmeyebilir. Bu ilaç uygulanırken hayvanınızı bir yarışmaya girmeden önce kuralları ve düzenlemeleri kontrol edin.

Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa, veterinerinize veya eczacınıza başvurun.