TENİDUR

Enjeksiyonluk Çözelti
Kedi ve Köpekler İçin Antihelmintik

BİLEŞİMİ

Berrak, renksiz bir çözelti olan Tenidur Enjeksiyonluk Çözelti her ml’sinde 56.8 mg  Prazikuantel  içerir.

FARMAKOLOJİK ÖZELLİKLERİ

Tenidur  Enjeksiyonluk  Çözelti’nin  etken maddesi olan Prazikuantel, İzokinolin türevi bir antihelmintik olup; parazit tegumentini (örtü) tahrip ederek  membran  geçirgenliğini ve  metabolik  regülasyonu bozmak suretiyle  parazitlerde spastik  felce  yol açar. Zar geçirgenliğinin bozulması ile glikoz alınımını engeller ve enerji rezervlerini tüketerek parazitin  ölümüne sebep  olur. Ayrıca Prazikuantel şeritle temas ettikten birkaç saniye sonra strobilada  tüm  halkalar boyunca şiddetli kasılmalara sebep olur ve  barsağa  gömülü çengellerin fonksiyonunu da bozar. Çengeller serbest kalır ve barsakla parazitin teması kesilir. Prazikuantel şeritlerin larval dönemleri ve erginlerine karşı etkilidir.

Deri altı ve  kas içi yollardan  verilen prazikuantel, uygulama yerinden hızla ve tümüyle emilir. Verilmesini izleyen 0.5  - 1 saat içerisinde maksimum plazma yoğunluğuna ulaşır. Prazikuantel’in yarı ömrü 3 saat civarındadır. Tüm vücut kesimlerine dağılır. Karaciğerde hızla biyotransformasyona uğrar ve etkisiz metabolitlere dönüştürülür.  %80 ‘i ilk  24  saatte  vücuttan  atılır.

ÖZEL KLİNİK BİLGİLER VE HEDEF TÜRLER İÇİN ÖZEL UYARILAR

Köpek ve kedilerin yaşam şartları, beslenme şartları, şeritlerin konakçı vücudunda olgun hale gelip  yumurta bırakması (pre-patent dönem) dikkate alınarak av ve çoban köpeklerinde 4 haftada bir, E. granulosus, T. ovis ve T. hydatigena’nın  yoğun olduğu bölgelerde 6 haftada bir, D. caninum enfestasyonu bulunan yerlerde 2-3 haftada bir, ev köpeklerinde 3 ayda bir, ev kedilerinde 4-6 ayda bir tedavi yenilenmelidir.

Pireler, şeritler için   ara konakçı olabileceklerinden  enfeksiyonun oluşmaması için  hayvanların  üzerlerinin  ve barınaklarının  uygun bir insektisit  ve  akarisit  ile  ilaçlanması tavsiye edilir. Ara konakçı kontrolü sağlanmadığı  taktirde  şerit  tedavisi tekrar edilmelidir. D. caninum’un gelişme süresi  kısa olduğundan köpek ve kedilerin her iki haftada bir Tenidur Enjeksiyonluk Çözelti ile tedavi edilmesi gerekir.

Gebelikte kullanımı : Prazikuantel  önerilen dozlarda gebe hayvanlarda güvenle kullanılabilir.

İSTENMEYEN ETKİLERİ

İri cüsseli köpeklerde deri altı uygulanan ilaç miktarının fazlalığına bağlı olarak enjeksiyon yerinde lokal deri reaksiyonu meydana gelebilir. Bu yan etkiler kısa süreli ve geçicidir.

İLAÇ ETKİLEŞİMLERİ

Deksametazon ile aynı anda kullanıldığında  prazikuantelin  plazma konsantrasyonu yarı yarıya düşmektedir.

DOZ AŞIMINDA BELİRTİLER , TEDBİRLER VE ANTİDOT

Prazikuantel’in sağaltım endeksi çok geniş olup, 20 misli yüksek dozlarda dahi (100 mg / kg canlı ağırlık)  kedi ve köpeklerde  herhangi bir toksikasyona neden olmaz. Doz aşımında  titreme ve çırpınmalar görülebilir. Semptomatik tedavi uygulanmalıdır. Spesifik bir antidotu yoktur.

KONTRENDİKASYONLARI

4 haftalıktan küçük köpek yavruları ve 6 haftalıktan küçük kedi yavrularında kullanılmamalıdır.

GENEL UYARILAR

Veteriner hekime danışmadan kullanmayınız.

Beklenmeyen bir etki görüldüğünde veteriner hekime danışınız.

Çocukların ulaşamayacağı yerlerde bulundurunuz.

Kullanılan ambalajlar çöp kutusuna atılarak imha edilmelidir.

UYGULAYICININ  ALMASI GEREKEN  ÖNLEMLER

İlaç ile doğrudan temastan kaçınılmalıdır. Tedavi sonrası atılan şerit yumurtaları  toprakta bulunan akarlar için  bir enfeksiyon kaynağıdır. Tedavi sonrasında  çıkan gaita iyice imha edilmelidir.

MUHAFAZA ŞARTLARI VE RAF ÖMRÜ

Kendi ambalajında ve oda sıcaklığında (15-25°C) ışıktan koruyarak saklayınız. Raf ömrü, imal tarihinden itibaren 2  yıldır.

TİCARİ TAKDİM ŞEKLİ

Tenidur Enjeksiyonluk Çözelti, kutu içerisinde 10, 20, 50 ve 100 amber renkli cam flakonlarda satışa  sunulmuştur.

PROSPEKTÜS ONAY TARİHİ: 30.07.2008

GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI PAZARLAMA İZİN TARİHİ VE NO: 30.07.2008/20-033